Eten is een basisbehoefte voor iedereen. In vele landen is dit echter niet zo vanzelfsprekend. In Zimbabwe bijvoorbeeld zijn vele mensen afhankelijk van voedseldistributie door ngo’s. Om fraude tegen te gaan, besloot een Zimbabwaanse ngo digitale vouchers te verdelen. Voor technische ondersteuning bij het uitrollen van die vouchers sloeg de ngo de handen in elkaar met Coupontools, een Limburgse producent van digitale marketingsoftware.


De ngo verstuurt de digitale vouchers per SMS naar de hulpbehoevenden. Aangezien niet iedere Zimbabwaan over een smartphone beschikt, wordt eveneens de unieke vouchercode meegestuurd. Via deze code kan elke ontvanger zijn of haar voedselpakket probleemloos afhalen in het lokale centrum. De ngo valideert de vouchercode en overhandigt het voedselpakket aan de persoon. Zo is de ngo zeker dat het betreffende voedselpakket door de juiste persoon wordt ontvangen.

"Wij waren vereerd toen we de aanvraag van de Zimbabwaanse ngo ontvingen. Het project was een uitdaging, maar voor een ngo doen we graag dat extraatje! Bovendien, zo zie je maar, dat zelfs in minder ontwikkelde landen de stap naar het digitale wordt gezet. Daar kunnen sommige Belgische bedrijven nog iets van leren," aldus Tom Hendrix van Coupontools.

Meer info: www.coupontools.com

 
Bent u winnaar ? Laat het ons weten !
U bent lid van Agoria en uw bedrijf heeft succes geboekt: belangrijke nieuwe orders, innovatie, uitbreiding, onderscheiding, bedrijfsovername.....? Laat het ons weten! Uw nieuws wordt gepubliceerd op www.agoria.be en in onze dagelijkse nieuwsmail.

Hoe doe je dat? Het is heel eenvoudig: stuur een tekst van maximaal ongeveer twintig regels (bij voorkeur met foto) naar redaction@agoria.be.