Doe aan ‘design thinking’… ook in de industrie! | Agoria

Doe aan ‘design thinking’… ook in de industrie!

Gepubliceerd op 12/09/12
Afbeelding
Design thinking’ is onmisbaar bij de ontwikkeling van oplossingen die het verschil maken. Maar het is ook een strategie die in ondernemingen vaak een mentaliteitswijziging vereist.

In een nieuw Agoria-dossier dat deze maand in het vakblad Industrie Technisch & Management is verschenen, leest u waarom en hoe sommige ondernemingen zich met succes deze innovatiemethode hebben eigen gemaakt:

  • Hoe maken de vijf pijlers van design thinking uw innovatieprocessen doeltreffender en hoe kan Agoria u daarbij helpen?
  • Picanol lanceerde samen met PiliPili een nieuwe weefmachine. Hun opdracht: “Alles er wat minder complex doen uitzien.”
  • Kautex Textron, een producent van brandstoftanks, baseerde zich voor de optimalisering van een productielijn op een nagebootst prototype van kartonnen dozen en palletten.
  • Engineeringbedrijf 3E ontwikkelde samen met diverse partners een innovatieve oplossing voor het meten van windsnelheden op zee, ten behoeve van de offshore windindustrie.
  • Stûv is de Belgische marktleider in houtkachels en inbouwhaarden en wordt geleid door een industrieel designer. Is er een oorzakelijk verband?
  • Bij TP Vision wordt er alles aan gedaan om zoveel mogelijk werknemers te betrekken bij ideeëngeneratie.

Het magazine Industrie Technisch & Management wordt gratis verspreid onder de lidbedrijven van Agoria.

Download hier de pdf-versie van het Agoria-dossier over design thinking 
Afbeelding
.

De rest is gereserveerd voor Agoria leden