Eerste ‘Velofollies – Agoria Bike Breakfast’ is groot succes | Agoria

Eerste ‘Velofollies – Agoria Bike Breakfast’ is groot succes

Gepubliceerd op 31/01/13 door Jean-Marc Timmermans
Velofollies 2013, dé Belgische fietsbeurs voor professionelen en consumenten, zit erop. Na drie zeer succesvolle dagen heeft de beurs zondagavond 27 januari de deuren gesloten. De meer dan 200 exposanten ontvingen ruim 30 000 bezoekers die de nieuwste fietstrends en collecties voor 2013 kwamen ontdekken.

Agoria, sedert dit jaar partner van het event, trakteerde zondagochtend samen met de organisator een 10-tal bedrijven en hun belangrijkste dealers en agenten op een verwenontbijt. Het werd een gezellig samenzijn van meer dan 100 fietspro’s.

Afbeelding
  
Afbeelding

Agoria’s intenties voor de fietsindustrie:

  • een volwaardige en betrouwbare vertegenwoordiger en partner zijn van de sector in binnen- en buitenland;
  • door deelname aan een aantal beurzen en voortbouwend op het elan van het “Belgian Cycling Paradise” tijdens de Olympische Spelen in London, de sector nog meer uitstraling geven in het buitenland;
  • betrouwbare statistische gegevens voor de sector verzamelen,
  • doorgedreven innovatie in de sector promoten.

Wat de ondersteuning van innovatie betreft, vermelden we in het bijzonder het project ‘Bike Valley’, een initiatief van een vijftal toonaangevende fietsbedrijven dat Agoria’s volle steun geniet. Dit onderzoekscentrum zal toepassingen voor de wielersport testen en optimaliseren. Een eerste project is de bouw van een windtunnel om de klimatologische impact van de producten op de prestaties te meten (zie verwant artikel).

Verwant artikel :

De rest is gereserveerd voor Agoria leden