Heeft uw bedrijf tijdelijk nood aan extra kantoorruimte ten gevolge van de COVID-19-maatregelen? De BluePoint Business & Conference centres hebben verschillende praktische en veilige oplossingen in petto. Voor Agoria-leden zijn die bovendien extra voordelig.


Als bedrijfsleider zal u ongetwijfeld opgelucht zijn dat u uw werknemers weer in uw eigen kantoren mag ontvangen, na het wekenlange gedwongen thuiswerk als gevolg van de coronacrisis. Voor sommige van uw medewerkers, vooral diegenen bij wie het thuiswerken in moeilijkere omstandigheden plaatsvond, zal de terugkomst naar kantoor een verademing zijn.

De nieuwe maatregelen voor kantoren zijn echter zeer strikt en uitgebreid en confronteren u met een halvering van uw aantal werkplekken. De BluePoint Business & Conference centres hebben de werking van hun gebouwen ondertussen reeds volledig aangepast aan de nieuwe richtlijnen. Zo kunnen ze de Agoria-lidbedrijven helpen door voldoende ruimtes aan te bieden om uw medewerkers tijdelijk en veilig op te vangen.

Ontdek de 3 formules

Concreet stellen de BluePoint Business & Conference centres 3 formules voor, waarbij u als Agoria-lid kan intekenen op maandelijkse basis en met een korting van 50%.

  • Co-working omgeving voor kleinere teams of individuele medewerkers:

BluePoint’s Tech.Lounge in Brussel en Antwerpen biedt flexibele (‘plug & work’) open werkplekken aan. Ook een privé werkruimte voor 1-2 medewerkers is mogelijk.

In Antwerpen is er volgens de coronamaatregelen plaats voor 30 medewerkers.

In Brussel is er plaats voor 40 medewerkers.

Indien u een privékantoor nodig heeft waar 1-2 medewerkers de nodige ruimte hebben, dan kan u eveneens terecht in de Tech.Lounge van BluePoint.

  • Tijdelijke kantooroppervlakte voor grotere teams

Heeft u nood aan een tijdelijke werkoppervlakte voor een volledig team, dan kan u terecht in de kant en klare kantoorruimtes van BluePoint.

  • BluePoint Brussel: 70- 420m²
  • BluePoint Antwerpen: 25- 160 m²
  • BluePoint Liège: 25-250 m²

  • Gebruik van grote vergaderzalen als tijdelijk kantoor

Als derde oplossing biedt BluePoint zijn vergaderinfrastructuur aan als tijdelijke kantooroppervlakte. In totaal beschikt BluePoint over een totaal van 55 vergaderzalen met verschillende afmetingen.

  • BluePoint Brussel: 22 zalen met een oppervlakte tussen 20 en 300m²
  • BluePoint Antwerpen: 25 zalen tussen 15 en 425 m²
  • BluePoint Liège: 7 zalen tussen 24 en 250 m²

Neem contact op met marketingteam van BluePoint (marketing@bluepoint.be) voor een tijdelijke kantooroplossing voor uw bedrijf.

Hoe veilig zijn de BluePoint-gebouwen?

  • Welcome desk-medewerkers kunnen communiceren met bezoekers dankzij een plexiglas bescherming en registratie gebeurt contactloos.
  • Er bestaan nieuwe regels voor het gebruik van de liften, de traphallen, de ingangen en de uitgangen van de gebouwen om kruising van personen te minimaliseren.
  • Verluchtingssysteem: er wordt enkel frisse buitenlucht gebruikt om het risico op besmetting via het verluchtingssysteem te minimaliseren.
  • Desinfecterende handgels staan bij de ingang en op verschillende andere plaatsen in het gebouw ter beschikking.
  • De schoonmaak van de ruimtes en sanitaire installatie gebeurt volgens verstrengde richtlijnen.
  • Interne vergaderzalen worden opgesteld volgens de richtlijnen van social distancing en u kan deze op voorhand raadplegen.

Nog vragen over deze veiligheidsmaatregelen? Het marketingteam van BluePoint (marketing@bluepoint.be) brengt u graag in contact met de veiligheids- en preventieadviseur van BluePoint.