Dit seminarie wil u in een halve dag meer overzicht bieden van de mogelijkheden en de zaken waar u op moet letten als u een digitaliseringstraject wil opstarten. We gebruiken hiervoor het framework van de Digital Journey Tracker, die Agoria en Sirris samen hebben ontwikkeld om de bomen in het bos weer zichtbaar te maken. Schrijf in!


Wie digitalisering slim inzet, beschikt vandaag over heel wat mogelijkheden om efficiŽnter te werken en meerwaarde voor de klant te scheppen en zo zijn competitiviteit te versterken. In de praktijk is het echter niet gemakkelijk om te begrijpen wat de mogelijkheden zijn, tijd te maken om een plan uit te werken, goede partners te kiezen, Ö

Dit zorgt ervoor dat bedrijven aarzelen om een digitaliseringstraject te starten. In het bijzonder kmo's maken de helft minder gebruik van ERP-systemen en cloud computing diensten dan grote ondernemingen; ze verkopen slechts half zoveel online en maken nog bijna geen gebruik van (big) data.

Misschien stelt ook u zich volgende vragen:

  • Wat is interessant voor ons bedrijf en hoe beginnen we er aan?†
  • Hoe kunnen we de technologische evolutie omzetten naar opportuniteiten?
  • We hebben al verschillende projecten opgezet, maar die zijn niet allemaal succesvol en we missen overzicht. Hoe pakken we dit beter aan?†

Dit seminarie wil u in een halve dag meer overzicht bieden van de mogelijkheden en de zaken waar u op moet letten. We gebruiken hiervoor het framework van de Digital Journey Tracker, die Agoria en Sirris samen hebben ontwikkeld om de bomen in het bos weer zichtbaar te maken. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen drie impactgebieden. Zo kan digitale technologie gebruikt worden:

  • om de processen binnen de†organisatie en met partnersefficiŽnter te maken:†productieprocessen, information management, marketing,Ö;
  • om producten en diensten†slimmer en toegankelijker te maken of extra functionaliteit te geven;
  • om te evolueren naar nieuwe†verdienmodellen.††

In dit seminarie nemen de Agoria-experten†u mee door deze verschillende gebieden. Er worden telkens inzichten en structuur gegeven, aan de hand van Belgische cases die tonen dat een succesvolle digitale transformatie niet enkel is weggelegd voor de typische voorbeelden als Uber en AirBnB.†Daarna gaat u aan de slag en ontdekt u wat dit voor uw bedrijf zou kunnen betekenen. Tenslotte wordt ingegaan op belangrijke voorwaarden en valkuilen bij digitaliseringsprojecten.†

Op het einde van de namiddag heeft u een geprioriteerd overzicht van mogelijke trajecten voor uw bedrijf en een eerste doelstelling met stappenplan om mee aan de slag te gaan in uw bedrijf.†

De namiddag omvat veel interactie met zowel de experten als met de andere participanten, om een maximale kennisdeling te verzekeren.†

Doelgroep

Iedereen die wil meerwaarde realiseren via digitalisatie van organisatie, product of business model.

Sprekers

  • Carine Lucas, Agoria
  • Serge Audenaert, Agoria
  • Benjamin Minard, Agoria

Programma

  • 12.30 uur: ontvangst met sandwiches
  • 13-17 uur: seminarie
  • 17- 18 uur: afsluitend drankje

Deze opleiding wordt ook in het Frans georganiseerd in Louvain-la-neuve op 13 juni. Klik hier voor meer info en inschrijvingen.†

Datum

dinsdag 28 mei 2019, 12:30 - 18:00

dinsdag 18 juni 2019, 12:30 - 18:00

Plaats

28 mei, Gent: Huis Van De Bouw, Tramstraat 59, 9052 Zwijnaarde
18 juni, Herentals: Frame 21, Business Center, Diamantstraat 8 bus 214, 2200 Herentals

Organisator

Agoria 

Meer info

Gratis en enkel voor leden van Agoria
Maximum 20 deelnemers

Schrijf je in