Met een sterk verhaal staat een werkgever vandaag en morgen zoveel steviger in de schoenen. Is uw onderneming klaar? Deze opleiding begeleidt u in 4 halve dagen naar een strategie en actieplan. Schrijf in!


Als u op een slimme manier aandacht besteedt aan uw werkgeversmerk, dan wordt de 'War For Talent' voor uw onderneming ongetwijfeld een stuk draaglijker. De authentieke uitstraling van uw onderneming in de verf laten zetten, niet in het minst door uw eigen collega's, levert resultaat op.

In deze 2-daagse opleiding (gespreid over 4 halve dagen) leert u analyses uitvoeren, een strategie ontwikkelen en een actieplan opstellen. Met stevige aandacht voor intern draagvlak, participatie en social media. 

De sprekers

Agoria-expert Sanja Chen, met ruime ervaring in HR-marketing, presenteert u de basisprincipes van een sterk employer brand. Technieken om uw sterktes in kaart te brengen en uit te spelen in het kader van het verwachtingspatroon van kandidaten. Good practices, afgewisseld met oefeningen rond de specifieke situatie van uw onderneming. Veerle Breemeersch, academie van de toekomst, opereert hierbij als bijkomende coach/docent. De nieuwste methodieken komen aan bod. 

Mic Adam, specialist en ervaren trainer in social media, inspireert u verder en geeft praktische tips over hoe social media optimaal in te zetten.

Guy Wilssens, Managing partner van het in Employer branding gespecialiseerde agentschap Fantastic, toont u een aantal concrete cases van campagnes, met uitleg over aanpak en nagestreefd effect. 

Deze opleiding

  • reikt u een bruikbare starterskit aan om uw employer branding planmatig aan te pakken

  • stoomt u klaar voor moderne employer branding (levendig, participatief en interactief )

  • is op maat van HR-specialisten, communicatie- en marketingmedewerkers.

 Programma

  • De context van employer branding en nieuwe uitdagingen

  • Employer branding: wat en waarom?

  • Employer branding: een stappenplan (analyse, co-creatie, Employee value proposition of de kernboodschap, ambassadorship, actieplan, content marketing,…)

  • Social media: bouwstenen voor een sterk employer brand

  • Doelgroep-inzichten, praktische cases, ervaringen

  • Personal case (toepassingen in uw organisatie)

 Bekijk hier als voorsmaakje een  videoverslag van een eerdere sessie Employer branding voor productiebedrijven in Kortrijk Xpo:

Deze opleiding is een samenwerking tussen Agoria, SBM en de Academie voor de Toekomst.

Datum

woensdag 25 april 2018, 09:30 - 14:30

woensdag 9 mei 2018, 09:30 - 14:30

woensdag 30 mei 2018, 09:30 - 14:30

woensdag 6 juni 2018, 09:30 - 14:30

Plaats

SBM Gent
Tramstraat 63
9052 Zwijnaarde
Parking is beschikbaar.

Organisator

Agoria - SBM - Academie voor de Toekomst 

Meer info

- Om maximale interactie te garanderen is het aantal plaatsen beperkt tot 14.
- De opleiding wordt gegeven in het Nederlands. Een broodjeslunch wordt voorzien
- Agoria-leden betalen € 995 per persoon voor de 4 sessies. Met KMO-portefeuille tot 50 werknemers: € 597; met KMO-portefeuille tot 250 werknemers: € 696,5.

Schrijf je in