Met een sterk verhaal staat een werkgever vandaag en morgen zoveel steviger in de schoenen. Is jouw onderneming klaar? Schrijf in voor deze opleiding Employer Branding van Agoria en SBM.


Als je op een slimme manier aandacht besteedt aan je werkgeversmerk, dan wordt de 'War For Talent' voor je onderneming ongetwijfeld een stuk draaglijker. De authentieke uitstraling van je onderneming in de verf laten zetten, niet in het minst door je eigen collega's, levert resultaat op.

In deze tweedaagse opleiding leer je analyses uit te voeren, een strategie te ontwikkelen en een actieplan op te stellen. Dit binnen het kader van een Employer branding strategic framework. Met stevige aandacht voor intern draagvlak, participatie en social media. 

De sprekers 

Agoria-expert Sanja Chen, met ruime ervaring in HR-marketing, presenteert je de basisprincipes van een sterk employer brand. Technieken om je sterktes in kaart te brengen en uit te spelen in het kader van het verwachtingspatroon van kandidaten. Good practices, afgewisseld met oefeningen rond de specifieke situatie van je onderneming. De nieuwste methodieken en uitdagingen worden behandeld. 

Mic Adam, specialist en ervaren trainer in social media, inspireert je verder en geeft praktische tips hoe social media optimaal in te zetten. 

Guy Wilssens, Managing partner van het agentschap Fantastic, gespecialiseerd in Employer branding, toont je een aantal concrete cases van campagnes, met uitleg over aanpak en nagestreefd effect. 

Deze opleiding

  • reikt je een bruikbare starter kit aan om je employer branding planmatig aan te pakken,

  • stoomt je klaar voor moderne employer branding (levendig, participatief en interactief ),

  • is op maat van HR-specialisten, communicatie- en marketingmedewerkers. 

Programma

  • De context van employer branding en nieuwe uitdagingen,

  • Employer branding: wat en waarom?

  • Employer branding: een stappenplan (analyse, co-creatie, Employee value proposition of de kernboodschap, ambassadorship, actieplan, content marketing…),

  • Social media: bouwstenen voor een sterk employer brand,

  • Doelgroep-inzichten, praktische cases, ervaringen,

  • Personal case (toepassingen in jouw organisatie).  

 Praktisch

  • Om maximale interactie te garanderen is het aantal plaatsen beperkt tot 14. Snel inschrijven is de boodschap.

  • De opleiding wordt gegeven in het Nederlands. Een broodjeslunch wordt voorzien.

Datum

dinsdag 7 mei 2019, 09:30 - 17:00

dinsdag 21 mei 2019, 09:30 - 17:00

Plaats

SBM Gent
Tramstraat 63
9052 Zwijnaarde
Parking beschikbaar

Organisator

Agoria & SBM 

Meer info

Agorialeden betalen € 1095 per persoon voor de 2 dagen.
Met KMO-portefeuille tot 50 werknemers: € 655; met KMO-portefeuille tot 250 werknemers: € 767.

Agoria is erkend als dienstverlener in het kader van de Vlaamse KMO-portefeuille. Dat betekent dat wanneer u als Vlaamse kmo bij ons een betalende opleiding van min. 100 euro (excl. BTW) volgt, de Vlaamse overheid een deel van de kostprijs subsidieert. Ons erkenningsnummer is DV.O205861. Opgelet: Agoria leden kunnen enkel een beroep doen op de KMO-portefeuille als zij toegetreden lid zijn. Meer uitleg vindt u hier.

Op deze opleiding zijn de algemene voorwaarden van toepassing die gelden binnen Agoria VZW.
Schrijf je in