'Be.Brussels, Be.Ambitious', dat is de titel van het verkiezingsmemorandum 2019 van Agoria Brussel. De thema's die daarin behandeld zullen worden, werden afgelopen maandag besproken tijdens de directieraad van Agoria Brussel in Tour en Taxis. De leden van de directieraad kregen daarna een exclusieve rondleiding in de 'Gare Maritime' die momenteel gerenoveerd en getransformeerd wordt.


Agoria Brussel bereidt momenteel het verkiezingsmemorandum voor de gewestverkiezingen van mei 2019 voor. Het memorandum zal elf thema's bevatten die tijdens de directieraad kort werden besproken. "Brussel biedt veel mogelijkheden, maar daarvoor moet het investeren in de technologische infrastructuur van de toekomst, goed bereikbaar zijn, het aanwezige talent op de arbeidsmarkt beter aanspreken en werken aan zijn imago," zegt René Konings, chief Brussels Region van Agoria daarover.

De directieraad vond plaats in het historische kader van Tour en Taxis waar momenteel verschillende bestaande gebouwen worden gerenoveerd en nieuwe gebouwen zijn gepland. Het oudere goederenstation, bekend als de Gare Maritime, is met zijn 4 hectaren en zijn 270 meter lange overdekte hallen het meest opvallende project. Kris Verhellen, CEO van Tour en Taxis-eigenaar Extensa: "Dit impressionante bouwwerk wordt momenteel getransformeerd tot een promenade waar plaats is voor bedrijven, winkels en een food court." De leden van de directieraad kregen een exclusieve rondleiding van Verhellen op de werf. In 2019 wordt de opening ervan voorzien.

De volgende directieraad van Agoria Brussel vindt plaats op 24 september.