Coupontools, een IT-huis uit Dilsen-Stokkem dat mobiele marketingsoftware voor digitale kortingsbonnen en loyaliteitssystemen maakt, heeft 4 internationale contracten gesloten voor de verdeling van zijn product.


Coupontools werd in 2013 opgericht als onderdeel van Agoria-lidbedrijf Xtreme Internet Solutions. De hoofdzetel is gelegen in Dilsen-Stokkem en er werken 7 mensen. Hun product is software waarmee systemen van digitale kortingsbonnen en getrouwheidspunten kunnen opgezet worden. Vanuit Limburg worden honderden klanten bediend in 73 verschillende landen. Zowat 65% zijn handelaars in de VS. Het is daar dat er 2 resellers een verbintenis met Coupontools hebben afgesloten. "Amerika is zonder twijfel het land van 'couponing', zowel in print als digitaal", zegt CEO Tom Hendrix. "Onze lokale vertegenwoordigers moeten ons marktaandeel ginds vergroten."

Gelijkaardige contracten werden getekend met verdelers in Ierland en Kenia, wat het totale aantal buitenlandse vertegenwoordigers op vier brengt. "Ik ben een voorstander van internationale handel", aldus Tom Hendrix. "Het geeft ons de mogelijkheid om op een snel tempo sterk te groeien. Al deze handelaars, of ze nu een bedrijf hebben in BelgiŽ, Hongarije, AustraliŽ of Jamaica, hebben hun eigen visie en mening over de software, waardoor we ons product keer op keer kunnen verbeteren."

Xtreme Internet Solutions nam in de tweede helft van 2018 deel aan het begeleidingstraject Scaleup.vlaanderen, een gezamenlijk initiatief van Agoria, Sirris met steun van Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO). Via dit traject werd ook het internationalisatie pad voor Coupontools onder de loep genomen in het kader van het Scaleup.international project, dat als doel heeft om kennis op te bouwen rond internationalisatie strategieŽn voor ambitieuze digitale productbedrijven. Dit project wordt door dezelfde partners als Scaleup.vlaanderen gedragen en wordt financieel ondersteund door EFRO en VLAIO.