Agoria Brussel steunt de oproep van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het CIBG en Brussels minister van Digitalisering Bernard Clerfayt om innovatieve ideeën in te dienen waardoor Brussel post-corona een nog bruisender stad kan worden dan ze nu al is. Bekijk de video!


Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest nodigt iedereen uit om innovatieve en digitale ideeën te delen om de crisis aan te pakken en een bruisend Brussel post-COVID-19 te helpen bouwen. Nog tot 21 juni kunnen op de campagnewebsite van Brussels hacks the crisis voorstellen worden ingediend. De twee meest impactvolle ideeën zullen in juli tot digitale applicaties worden ontwikkeld. 

De campagne kadert in het smart city-beleid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Een smart city  is een stad die slimme oplossingen gebruikt, gebaseerd op data en technologie, om zo de levenskwaliteit van haar inwoners te verbeteren en de stedelijke, sociale en ecologische uitdagingen te beantwoorden. 

Om die doelstelling optimaal te behalen moeten burgers, de uiteindelijke gebruikers, betrokken worden bij de ontwikkeling van die nieuwe oplossingen. De ideeën die in het kader van de campagne 'Brussels hacks the crisis' worden ingediend, kunnen op de campagnewebsite dan ook door iedereen besproken en beoordeeld worden. Die interactie is mogelijk omdat de site werd gebouwd op een platform van Agoria-lidbedrijf Citizenlab.

Agoria Brussel steunt uiteraard de oproep om zeker aan deze campagne mee te doen en uw innovatieve ideeën tijdig in te dienen. Bekijk hier de oproep van René Konings, Chief Brussels Region bij Agoria:

Benieuwd welke ideeën tot dusver al werden ingediend? Bekijk ze hier.

Brussels hacks the crisis is een initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het CIBG en Brussels minister van Digitalisering Bernard Clerfayt.