Om ons expertisecentrum People & Organisation voor ons kantoor te Brussel te versterken, zijn wij op zoek naar een:


Agoria betekent vooruitgang door technologie. Wij banen het pad voor alle technologisch geÔnspireerde bedrijven in BelgiŽ die door de ontwikkeling of toepassing van innovaties vooruitgang in de wereld nastreven en die samen ruim 300.000 werknemers vertegenwoordigen.

We zijn trots dat om en bij 1.900 lidbedrijven vertrouwen stellen in de drie pijlers van onze dienstverlening: adviesverlening, business development en de creatie van een optimaal ondernemingsklimaat.

Agoria beschikt over een team van 210 gemotiveerde professionals. Dankzij hun respectieve vakkennis, competenties en netwerk zorgen zij ervoor dat onze organisatie in staat is om een hoogwaardige en performante dienstverlening aan te bieden.

Agoria zoekt voor de versterking van zijn team een ervaren:

Expert International Employment met accent op loonfiscaliteit (m/v) (voltijds, 80% kan)

Algemeen

International Employment is een deel van het Expertisecenter People & Organisation van Agoria waarop bedrijven (leden en niet-leden) beroep kunnen doen bij vragen over internationale tewerkstelling.

Je werkt nauw samen met de andere fiscalist en sociaal juristen om alle relevante aspecten af te dekken bij het (tijdelijk) uitzenden van Belgische werknemers naar het buitenland en situaties waar buitenlandse werknemers (tijdelijk) komen werken in BelgiŽ.

Als Expert sta je in voor de volledige begeleiding van dossiers van internationale loonfiscaliteit, salary splits, simulatieberekeningen, aanvragen en begeleiden van statuut buitenlandse kaderleden, belastingaangiftes voor non-residents en het opmaken van eindejaarsberekeningen.

Verantwoordelijkheden:

  • Aanvragen van en toepassing van het statuut buitenlandse kaderleden: opmaken van payroll en verzorgen van eindejaarsberekeningen voor klanten met non-resident werknemers rekening houdend met de werkelijke travel en persoonlijke omstandigheden van de werknemer, het indienen van de belastingaangiften van non-residents;
  • Het beantwoorden van vragen van bedrijven over internationale tewerkstelling. Je behandelt in het bijzonder de (loon)fiscale aspecten inzake salary splits, simulatieberekeningen, rekening houdend met elementen van sociale zekerheid en arbeidsrecht;
  • De redactie en updaten van artikels voor de nieuwsbrief aan klanten;
  • Andere aspecten van internationale tewerkstelling zullen ook aan bod komen in je werk, zoals immigratieaspecten, sociale zekerheid en arbeidsrecht;

Gewenst profiel

  • Grondige kennis en gedegen ervaring inzake internationale loonfiscaliteit voor expats en impats: zelfstandig kunnen indienen van de belastingaangifte van non-residents, het voorbereiden van hun payroll en het opmaken van eindejaarsberekeningen; aanvragen van het fiscaal statuut buitenlandse kaderleden. Kennis over de context, de organisatie en de voorwaarden van de tewerkstelling van expats en impats;
  • Het zelfstandig kunnen analyseren, toetsen en interpreteren van internationale fiscale materie, en het verlenen van individuele adviezen zonder supervisie;
  • Brede kennis van het Belgisch fiscaal recht en van de algemene Belgische parafiscale reglementering en een goed begrip van de samenhang en consequenties op andere sociaal juridische domeinen zijn essentieel;
  • Kennis van het loonfiscaal stelsel in andere Europese landen en ervaring met immigratieaspecten en sociaalrechtelijke zaken zijn een troef;
  • Affiniteit met cijfers en werkt graag en met plezier in Excel;
  • Communicatievaardigheden: actief kunnen luisteren en empathie kunnen tonen. Verbaal en schriftelijk complexe zaken op eenvoudige wijze kunnen uiteenzetten; vlot schrijven van korte nieuwsberichten voor klanten;
  • Klantgericht en met een commerciŽle feeling;
  • Problem solver;
  • Team player die goed zelfstandig kan werken;
  • Actieve kennis van het Nederlands, Frans en Engels. Andere talen zijn een pluspunt.

Ons aanbod

Een baan bij de grootste sectorfederatie van BelgiŽ, die door de bedrijven erkend wordt als referentie voor dienstverlening. De mogelijkheid om je persoonlijk te ontwikkelen in diverse opleidingstrajecten en/of informatienetwerken. Een aangename werkomgeving in Brussel. Een aantrekkelijk loonpakket en diverse extralegale voordelen.†

Contact

Ben je geÔnteresseerd? Stuur dan je curriculum vitae met een korte motivatiebrief waarin je duidelijk vermeldt voor welke functie je solliciteert naar job@agoria.be.