Van het potentieel van social media voor b2b wordt slechts 10% benut. En dat terwijl net die kanalen steeds belangrijker worden, door o.a. e-commerce en de digitale transformatie van ondernemingen! Agoria helpt u op weg met een praktische opleiding die volledig is toegespitst op b2b.


Uw eigen socialmedia-actieplan in één dag

Van het potentieel dat social media in b2b hebben, zou slechts 10% worden benut. En dat terwijl die media zo'n belangrijk kanaal zijn geworden als gevolg van de boomende e-commerce en de digitale transformatie van ondernemingen. Daarom organiseert Agoria voor u een praktische opleiding die is toegespitst op b2b. In kleine interactieve groepjes krijgt u op één dag de voornaamste tools aangereikt om een duurzame en doeltreffende socialmedia-strategie uit te werken.

Waarom deze opleiding volgen?

    • Een B2B-gerichte benadering met gevallen uit de industrie

    • Een kleine groep om de interactiviteit en de uitwisseling van ervaring met uw collega's te bevorderen

    • Een praktische aanpak, templates en oefeningen op maat voor een succesvol resultaat.

Programma:

Ochtend :  Hoe bepaalt u uw socialmedia-strategie in een b2b-context?

  • Hoe linkt u social media en traditionele media?
  • Welke zijn uw social objectives?
  • Welke KPIs kunt u hieraan koppelen?
  • Welk target audience wilt u bereiken? Welke meerwaarde mag u verwachten van Twitter, Facebook, LinkedIn, Slideshare en YouTube in een b2b-context?
  • Welke boodschap stuurt u uit?
  • Hoe implementeert u de social media strategie in het bedrijf: top-down, bottom-up?


Namiddag : Hoe beheert u sociale netwerken en hoe brengt u ze tot leven?

  • Hoe organiseert u de digitale communicatie in uw onderneming (corporate en persoonlijke accounts …)?
  • Poetry of the Post: hoe stelt u impactvolle content op? Hoe ziet een goeie post er uit?
  • Hoe gaat u om met vragen via sociale media? En hoe crisissituaties aanpakken?
  • Wat zijn content funnels? Hoe zet u ze op?
  • De Do’s & Don’ts om uw social media strategie succesvol uit te voeren

 

Dankzij deze opleiding:

  • Kunt u een socialmedia-strategie uitwerken die in uw globale MarCom-strategie kan worden geïntegreerd
  • Haalt u het beste uit de social media om e-commerce in een b2b-context te ontwikkelen
  • Kunt u uw collega's motiveren en mobiliseren om de vastgelegde doelstellingen te realiseren


Voor wie:

  • Communicatieverantwoordelijken
  • Marketing- en salesverantwoordelijken
  • Iedere medewerker die bij een acquisitie- of conversieproject is betrokken 

 

Sprekers

Nick Vinckier is consultant bij Duval Union Consulting, waar hij de digitale en de social media strategie voor verschillende (inter)nationale klanten bepaalt.

Nick is een fervent gebruiker van social media en ervaren blogger. https://be.linkedin.com/in/nickvinckier



Interesse in een bredere benadering van content marketing? Volg onze Masterclass Content Marketing in B2B. Volgende sessie: 9 november in Hasselt.