Talent & Arbeidsmarkt

Waarom kiezen voor technologiestudies ? Because I’m Techie !


Agoria zoekt gezicht voor opvallende technologiecampagne

Vanaf deze week tot eind september loopt op websites en social media een opvallende promotiecampagne voor technologiestudies. Met de slogan ‘Because I’m Techie’ gaat Agoria op zoek naar een jongen en meisje die een jaar lang het gezicht willen zijn van deze campagne. De technologiefederatie daagt zoveel mogelijk jongeren uit om filmpjes te maken over hun wereld vol technologie. Tijdens de komende inschrijvingsperiode voor hoger onderwijs zal Agoria in samenwerking met alle universiteiten en hogescholen ook weer de technologiebarometer opstarten. Die volgt het aantal inschrijvingen voor de richtingen ICT, professionele bachelor technologie, master industriële wetenschappen en ingenieurswetenschappen op. Vorig academiejaar schreven zich 7.248 generatiestudenten in en dat zouden er dit schooljaar  9000 moeten zijn, stelt Agoria

Een ‘techie’ is de populaire Engelse term voor personen die technologiestudies volgen of erg geïnteresseerd zijn in technologie. Agoria roept jongeren van 16 tot en met 24 jaar op om onder de titel ‘Because I’m Techie’ een leuk filmpje te maken over hun relatie met technologie. De oproep gebeurt via internet (advertenties op nieuwssites en Facebook: https://www.facebook.com/BecauseImTechie) maar ook via scholen. De campagne loopt van 11 augustus tot 26 september. Via de likes op Facebook en een onafhankelijke jury worden de beste filmpjes gekozen. De resultaten van de wedstrijd worden bekendgemaakt gelijktijdig met de definitieve cijfers van de technologiebarometer.

De winnaar en winnares worden het gezicht van een technologiecampagne. Daarnaast winnen ze ook een MacbookPro of een gepersonaliseerde (game)computer. De jongens en meisjes runners-up 2 en 3 winnen een GoPro. Maar er is meer: via de Facebookpagina zijn er ook T-shirts te winnen: Like me, I’m a Techie ! Hiervoor maken de jongeren een meme: een grappige bewerking van een bestaande afbeelding, bedoeld om online gedeeld te worden. 

Met de campagne wil Agoria technologiestudies en -bedrijven in de schijnwerpers plaatsen bij jongeren en hun ouders. Het aantal studenten in die richtingen aan het hoger onderwijs stijgt nu sinds drie jaar, maar blijft  te laag tov de steeds maar groeiende behoeften bij de technologiebedrijven. In de komende weken zal Agoria regelmatig communiceren rond de evolutie van de technologiebarometer. 

Facebookpagina ‘Because I’m Techie’: https://www.facebook.com/BecauseImTechie
Het wedstrijdreglement in pdf kan je hier downloaden: wedstrijdreglement

Contact

  • Eric Robert

    Head Center of Expertise Talent & Labor Market

    eric.robert@agoria.be
    +32 2 706 83 94
    +32 496 56 66 56

    Contact 2
  • Mieke Vermeiren

    Chief Expert Flanders Region

    mieke.vermeiren@agoria.be
    +32 2 706 78 06
    +32 486 61 79 79

    Contact 2




In het hart van de politiek


Vind een lid

Xpress

Bekijk nieuwsbrief